Sejuta Cinta

16 January 2009

Kepala Babi Di Surau Universiti Malaya



Pelajar Universiti Malaya (UM) gempar awal pagi ini apabila kepala babi yang dibelah dua, ditemui diletakkan di atas bendera parti politik pembangkang, di dalam surau Akademi Pengajian Islam, UM di ibu negara.

Difahamkan bahawa kepala babi itu ditemui oleh salah seorang pelajar pro-Mahasiswa - Mohd Azlan Zainal - yang pergi ke surau tersebut, untuk menunaikan solat Subuh.

Ketika itu, katanya, terdapat beberapa orang pelajar yang tidur di dalam surau berkenaan tetapi tidak menyedari kepala babi tersebut diletakkan di situ.

Sebaik sahaja ternampak kepala babi yang diletak di atas bendera parti PAS, Mohd Azlan terus menghubungi pihak keselamatan Universiti Malaya dan pihak polis Brickfields untuk memaklumkan mengenai kejadian tersebut.

Bagaimanapun, ketika ditemui wartawan, Mohd Azlan berkata beliau tidak percayai perbuatan itu dilakukan oleh mahasiswa di situ.

Sebaliknya, beliau mengesyaki ada pihak-pihak lain yang mahu mengganggu-gugat dan mahu memecahkan perpaduan mahasiswa.

Sementara itu, Persatuan Mahasiswa Islam UM (PMIUM) mengadakan satu sidang akhbar pada jam 2.30 petang untuk mengecam perbuatan tersebut.



Pelajar Islam Universiti Malaya (UM) tetap menunaikan solat Jumaat di surau Akademi Pengajian Islam UM (APIUM) walapun ia digemparkan dengan penemuan kepala babi di dalam surau tersebut awal pagi tadi.


Dalam sidang media selepas solat Jumaat, Yang Dipertua Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM), Mohamad Haafizuddin Abi Rerah berkata, beliau menganggap isu itu sebagai satu provokasi yang melampau yang cuba mencetuskan perselisihan antara kaum.



"Isu ini pada hakikatnya mencabar sensitiviti seluruh umat Islam kerana ia melibatkan penghinaan terhadap agama itu sendiri.


Sumber Malaysia Kini



4 comments:

n e b e said...

ya allah..byk kes sudah ni..aiyaaaaaaa...apa motifnyaa..salah babi ka?muehehehehehehe..sungguh kijem org itu..laknat atas kamu wahai manusia hati binatang!!

Fifiey82 said...

dia mau letak kepala dia ba tu tiba2 dia tepikir kepala dia lebey kurang jak sama kepala babi

Anonymous said...

astagfirullah hal azim....
ni manusia ke ape??ya allah...mmg manusia yg ltak tu xde otak btul..!!!
itu bukan manusia berhati binatang..tp manusia berhati syaitan..da bkn manusia da tu...nauzubillah....

Fifiey82 said...

itu manusia berhati babi... ntah2 hati babi lagi baik dr hati dia cam iblis

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB