About Me

My photo
Happy go lucky person, very shy-shy gurl, very tong-tong gurl, have a million dreamz...and I hope my dreamz will be come true...

Sejuta Cinta

30 December 2008

Salam Maal Hijrah






SALAM MAAL HIJRAH


Awal Muharam Tahun Hijrah...

Bermula Detik Sejarah

Perpindahan Nabi Kekasih Allah

Dari Mekah Ke Kota Madinah






[ ... ]

25 December 2008

Ga...Ga...Ga...Gagap Ku Menjelma


video
[ ... ]

20 December 2008

Alhamdulillah: Mawi & Ekin Sah Bergelar Suami Isteri




Alhamdulillah MAWI & EKIN sdh sah bergelar suami isteri... aku sedih juga tgk EKIN nangis ni... mcm mana lah kalau aku kawin nnti kan... sempat kah kawin ni... ekekeke... apa2 pun sama2 kita doakan MAWI dan EKIN berbahagia sehingga akhir hayat dan menempuh ujian rumahtangga dengan sabar dan tenang...





JOHOR BAHRU, 20 DIS 2008: Sejarah manis tercipta lagi apabila pernikahan Raja SMS, Asmawi Ani, 27, dan pasangannya, Nora'ashikin Abdul Rahman, 29, selamat disempurnakan dengan penuh istiadat sebentar tadi.


Syukurlah, dengan sekali lafaz, Mawi dan Ekin selamat dinikahkan oleh Penolong Pendaftar Nikah Johor Bahru, Dato' Hj Maahat Mohd Said di Masjid Sultan Abu Bakar yang tersergam indah di Selat Tebrau.


Turut hadir menyaksikan pernikahan ini adalah Kadi Daerah Johor Bahru, As Syeikh Hj Husni Tamrin Md Sharif serta Imam Masjid Sultan Abu Bakar sendiri, Imam Mahadir Yahya.


Pihak Mawi bersaksikan penyanyi dan pendakwah terkenal, Ustaz Akhil Hayy dan Ustaz Dzulkarnain Hamzah Al-Hafiz manakala Ekin pula disaksikan oleh penceramah terkenal, Dato Dr Mohd Fadhilah Kamsah dan Ustaz Dinie Juri.


Pihak Mawi menyerahkan 9 dulang hantaran kepada Ekin berupa Al-Quran, cincin dan peralatan perhiasan diri termasuk wang hantaran sebanyak RM30,000.


Manakala pihak Ekin pula menyerahkan 11 dulang hantaran berupa Al-Quran, kelengkapan solat serta produk keperluan diri kepada Mawi.


Sumber: Murai.Com




[ ... ]

19 December 2008

Sedia.... TAG>>>TAG>>>TAG>>>




Lama x kena tag ni... kali ni tag dr ANDY... rajin ANDY tag org kan... salamat menjamu selera


a) 7 fakta tentang aku

1. Panggil jer ff, fidah, pid, 2. Suka Nyanyi... mcm suara sedap kan 3. Suka verangan... verangan kawen yg pewnting... 4. Poyo kdg2 ... 5. Suka makan... 6. Suka minum air yg sejuk2 yg ada ice... bukan ice dadah ah... 7. Suka men game.... espeseli The Sims


b) 7 perkara menakutkan aku di duniawi ini

1. Takut Allah... opkos lah 2. Takut mati... blum cukup amal bah... ntah bila mau cukup ni 3. Takut terima hakikat... takut masa depan... haiyakkk 4. Takut bapa aku... 5. Takut jumpa okf..mukakakkaka 6. Takut tinggi2... gayat.... 7. Takut roler koster... tp main juga


c) 7 lagu yg paling aku layan

Aku ikut mood ni... sbb cpt busan kan... so sikarang ah aku suka dgr ini lagu lah

1. Sayang - MarshaAF3 & Ajai
2. Cinta Terhalang - Bob AF2
3. Perlu Kamu - Nadia AF6 & Riz AF6 Version
4. Hello - Farah Asyikin
5. I Think I Love You - Full House OST
6. Endless Love - Nadia AF6 & Riz AF6 Version
7. Indera - Stacy AF6 FT Nubhan AF6


d) 7 perkara yg aku selalu sebut


1. Salam
2. Wslm
3. Ok la tuuu...
4. Arrrrrrrrrr....
5. Kari Ayam...
6. Kek Yam...
7. Babai...



e) 7 perkara yg bernilai bg aku...guess wut??

1. Mak Aku
2. Bapak Aku
3. Adik beradik aku
4. Kawan-kawan aku
5. Banglo Aku
6. Mesidis Aku
7. Intan Berlian Aku

Paling penting tu amalan ku... mukakkakakakak...




f)7 org untuk siapkan tag ni...lalalala


1. Abg Dot A.K.A Okfind

2. Mr Lobess

3. Yam Cake A.K.A Yantacy

4. Ebesss A.K.A Nebess

5. Liyana

6. Pijabem

7. Phyd




[ ... ]

18 December 2008

Akhirnya Norman Hakim Melafazkan Cerai...


KUALA LUMPUR, 18 DIS 2008: Selepas retak menanti belah, rumah tangga pasangan Norman Hakim dan Abby Abadi sudah tidak dapat diselamatkan lagi. Dengan titisan air mata, Norman akhirnya melafazkan cerai terhadap isterinya itu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur pagi tadi.


Sebelum ini mereka pernah bercerai tetapi merujuk semula dalam tempoh yang singkat selepas rumah tangga dilanda masalah. Kali ini Abby memohon cerai selepas tidak sanggup lagi hidup dengan Norman yang didakwa gagal menjadi sorang suami yang diinginkannya sehingga kemuncak konflik, Norman dicekup khalwat dengan pelakon Memey Suhaiza.



Ketika dihubungi oleh portal murai.com.my sebentar tadi, Abby berkata: ""Segala-galanya telah berjalan dengan lancar sebagaimana yang saya harapkan sebelum ini. Ia bukanlah satu keputusan yang cukup mudah tapi ia adalah yang terbaik buat diri saya.


"Buat Norman, saya harap dia juga akan dapat apa yang terbaik untuk dirinya yang dia tidak mampu saya beri sewaktu kami bersama. Saya sudah maafkan dia dan tiada sekelumit dendam pun yang tersimpan di hati saya," kata Abby.


Perceraian mereka itu disahkan selepas Norman bersetuju melafazkan cerai di hadapan Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhammad. Meskipun begitu, Norman pada awalnya kelihatan cukup sebak hingga tidak mampu membacakan lafaz cerai tersebut.


Menurut Abby lagi, dia bersyukur kerana keluarganya amat memahami keputusan yang dibuatnya itu.


"Segala keputusan mereka serahkan pada saya bulat-bulat. Pendek kata segala kata putus adalah dari saya sendiri. Mereka hanya sekadar menyokong dari belakang. "Sebab mereka tahu apa pun keputusan yang saya buat ini tidak lebih sekadar untuk memperbaiki kehidupan saya. Keputusan saya ini juga tidak dipengaruhi dari mana-mana pihak lain. "Telah hampir setahun, hubungan saya bersama Norman berada di dalam keadaan yang keruh dan saya telah berusaha untuk mencari jalan yang terbaik untuk menanganinya. Tapi, ini akhirnya," katanya.

Bagaimana keadaan anak-anaknya apabila mereka berpisah?


"Kalau boleh memang saya tidak mahu mereka melihat keadaan ini berlaku tetapi apa boleh buat, keadaan sudah tidak mengizinkan dan tiada lagi jalan untuk saya dan Norman hidup bersama. "Mereka (anak-anak) masih kecil untuk faham apa yang sedang berlaku pada saat ini. Tapi satu hari nanti, saya akan cuba untuk terangkan pada mereka. Jodol dan ajal, segalanya di tangan tuhan. Saya redha," katanya lagi. Jelas Abby lagi, dia juga sudah bersedia untuk mengharungi segala onak dan duri sebagai seorang ibu tunggal. "Saya tahu bukan senang hendak mengemudi hidup dengan anak-anak tanpa kehadiran seseorang bernama bapa. Sebelum turun ke mahkamah tadi pun, bermacam-macam perkara yang berlegar di fikiran saya. "Apakah yang akan terjadi dalam hidup saya nanti? Bagaimana saya hendak teruskan hidup? Namun saya yakin Allah telah dan akan beri kekuatan untuk saya. "Insya-Allah, selepas ini saya akan beri keutaamaan kepada keluarga dan kerjaya lakonan saya. Saya juga mahu bekerja keras demi anak-anak. Saya juga harap akan diberi banyak peluang untuk bekerja dalam industri ini," katanya. Abby juga mengakui bahawa tidak timbul soal hak penjagaan anak-anak dalam kes perceraian dia dan Norman ini. "Selama ini pun anak-anak saya memang sentiasa berada di bawah jagaan saya. Tapi, selepas kes cerai ini, akan ada satu lagi fail kes baru yang akan dibuka. "Ia mengenai kes tuntutan saya dan anak-anak. Tapi masih terlalu awal untuk saya nyatakan hak-hak tuntutan tersebut," katanya lagi yang kini sibuk membintangi pelbagai produksi drama termasuk Jula-Juli Bintang 3.


Abby yang dulunya pernah menganggotai kumpulan Elite serta terkenal dengan watak sebagai Inspektor Aleeza dalam siri GeraK Khas mula berkahwin dengan Norman pada 11 Januari 2002.


Hasil perkahwinan mereka, pasangan ini dikurniakan 3 anak iaitu Danish Hakim, 5, Marissa Dania Hakim, 3, dan Maria Danisha Hakim yang baru berusia 59 hari.



Sumber Murai.Com



[ ... ]

Norman Hakim & Abby Abadi Cerai Talak Satu


KUALA LUMPUR: Pasangan pelakon Abby Abadi dan Norman Hakim hari ini bercerai talak satu di Mahkamah Syariah Gombak Timur.


Norman atau Mohamed Norhakim Zaidon, 32, melafazkan talak kepada Abby atau Arbaeyah Abdul Manan, 31, pada pukul 11.20 pagi ini di hadapan Hakim Wan Mahyuddin Muhamad.


Semasa hendak melafazkan talak, Norman dilihat gagal mengawal perasaan, sehingga mahkamah terpaksa ditangguhkan kira-kira 10 minit untuk memberi masa kepada Norman menenangkan diri.


Ketika ditemui di luar perkarangan mahkamah, Norman mengakui beliau gagal mengawal perasaan semasa mula-mula hendak melafazkan talak.


“Bukan mudah saya nak lafazkan cerai kepada dia (Abby) kerana banyak perkara yang telah dilalui bersamanya. Saya teringat kembali di awal perkahwinan kami sehingga mempunyai anak-anak, semua ini membuatkan saya gagal mengawal emosi.


“Namun, Alhamdulillah, setelah saya berjaya menenangkan diri, baru saya dapat lafazkan talak kepada Abby,” kata Norman dalam nada sedih.


Biarpun sedih dengan perpisahan itu, Norman akur dengan ketentuan takdir dan Ilahi.


“Saya akur dengan ketentuan qada dan qadar. Semoga segalanya berjalan dengan baik selepas ini. Saya mengharapkan semuanya akan berjalan dengan lancar, kehidupan dapat diteruskan seperti biasa dan anak-anak tetap dapat kasih sayang daripada bapa dia sendiri,” ujarnya.


Ditanya mengenai bagaimana hubungannya bersama Abby selepas berakhirnya rumah tangga mereka, Norman berkata, dia selalu mengharapkan terbaik untuk bekas isterinya itu.


“Kita mengharapkan segalanya yang terbaik. Kita ambil peluang sekali dalam kehidupan ini jadi kita tak nak memutuskan silaturrahim dan kita fikirkan masa depan untuk anak-anak,” katanya yang popular dalam drama bersiri Gerak Khas.


Sementara itu, Abby yang ditemui pemberita menyifatkan keputusan yang dicapai pada hari ini sebagai perkara yang terbaik untuk kedua belah pihak.


“Sebagai manusia saya maafkan dia (Norman), tapi saya tak berani janji saya boleh betul-betul baik dengan dia. Saya terpakSa ambil keputusan ini kerana Saya tak nampak ruang untuk kami berbaik semula selepas apa yang terjadi. Saya hanya berserah dan harap semua pihak termasuk peminat doakan saya dapat jaga anak saya dengan baik,” kata Abby yang pernah menganggotai kumpulan Elite.


Jelas Abby selepas penceraian ini dia mahu menumpukan perhatian kepada karier seni dan anak-anaknya dan melupakan kenangan pahit yang berlaku.


“Saya nak jadi orang baru. Saya nak ‘refresh’ balik apa yang ada dalam diri. Saya memang kena jadi orang baru dan kuat untuk lalui semua di masa akan datang,” ujarnya sayu.


Tegasnya, jika diberi peluang beliau tidak mahu semua pihak terus mensensasikan kisah rumah tangganya yang telah hancur.


“Kalau boleh saya tak nak diberi perhatian kepada cerita-cerita rumah tangga sebab saya berada dalam bidang ini untuk mencari rezeki,” katanya.


Ditanya mengenai hak penjagaan anak Abby berkata anak-anak masih berada di bawah penjagaannya.


“Tak timbul soal nak rebut anak-anak sebab mereka masih dengan saya dan saya tak ada halangan untuk dia (Norman) berjumpa dengan anak-anak. Tentang tuntutan nafkah dan sebagainya akan dibuat dan akan diuruskan oleh peguam syarie saya, Ahmad Nazib. Saya sendiri payah nak selesaikan masalah ini kerana saya susah nak berbincang dengan Norman,” ujar Abby yang juga ibu kepada Mohamad Danish Hakim, 5; Marissa Dania Hakim, 3, dan Maria Danisha Hakim, 3 bulan.


Sementara itu, ketika diminta mengulas tentang kedudukan sebenar hubungannya dengan pelakon baru Gerak Khas, Zul Ariffin pula, Abby berkata, hubungan mereka tidak ubah seperti ‘kawan baik’.


“Bagi dia ruang. Dia macam kawan baik saya. Dia datang hari ini pun sebab nak beri sokongan moral kepada saya sama macam Shasha dan Wan Norhafiza daripada kumpulan Elite dan saya rasa ini bukan satu isu yang perlu dibesar-besarkan,” katanya.


Ibu muda ini turut memberitahu, betapa beliau terkejut membaca ruangan gosip dalam sebuah akhbar baru-baru ini mengenai dirinya yang sedang kemurungan disebabkan masalah peribadinya berfoya-foya di pusat hiburan bersama teman lelaki barunya.


Tegas Abby, gambar gandingan mereka berdua yang disebarkan sebelum ini adalah perbuatan mereka yang punya niat tertentu.


“Saya tak rasa ia salah kalau kita ambil gambar dengan lelaki lain. Lagipun bukan saya sahaja semasa bergelar isteri orang ambil gambar dengan lelaki lain, tidak pula menjadi isu. Tapi bila saya kenapa ia dilihat macam pelik sangat.


“Saya rasa ia tak perlu diperbesarkan lagi. Bagi ruang kepada kami untuk mencari rezeki dalam bidang ini,” katanya.


Tambah Abby apa yang penting dia tahu menjaga batas perhubungannya dan dia tidak pernah minum arak serta tak pernah berfoya-foya seperti yang diperkatakan oleh pihak-pihak tertentu.


“Pada saya apa yang ditimbulkan itu keterlaluan dan saya harap hentikanlah daripada menyebar fitnah. Lagipun apa yang diperkatakan itu tidak benar,” ujarnya.


Beliau pada masa yang sama berharap agar peminat di luar sana tidak salah sangka dengan apa yang berlaku kerana dia percaya ada pihak yang cuba menggeruhkan lagi keadaan.


Zul yang akan berlakon dalam Gerak Khas musim terbaru tiba perkarangan mahkamah pada jam 9.30 pagi.


Turut hadir memberi sokongan moral kepada Abby adalah teman baiknya, Sasha bersama suaminya Salyo.


Hubungan Abby dengan pelakon kacak berkenaan semakin rancak diperkatakan apabila Zul turut berlakon dalam drama bersiri, Gerak Khas terbitan skop Production itu.


Zul yang ditemui di luar perkarangan mahkamah turut menafikan dia dan Abby mempunyai hubungan istimewa.



“Seperti yang diketahui umum hubungan saya dan dia (Abby) sebagai kawan. Dia banyak bantu saya dan lepas ini kami akan bekerjasama lagi,” ujarnya.


Ditanya adakah dia bersedia jika digosipkan dengan Abby selepas penceraian itu berlaku, Zul berkata:


“Itu saya tak tahu lah. Itu hanya gosip. Dan apabila masuk dalam bidang ini saya terpaksa lalui semua benda ini.”


Pada 5 Disember, Abby Abadi telah memfailkan permohonan perceraian terhadap suaminya, Norman Hakim yang baru-baru ini ditangkap khalwat dengan seorang pelakon baru, Memey Suhaiza.


Permohonan tersebut difailkan melalui peguam syarie, Ahmad Nazib Johari di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur dekat sini.


Itu merupakan kali kedua Abby memfailkan permohonan perceraian setelah cubaan kali pertama yang dilakukan sendiri tanpa peguam syarie pada 3 November lalu gagal disebabkan dokumen yang tidak lengkap.


Mahkamah menetapkan hari ini untuk mendengar sebutan kes tersebut untuk mengetahui sama ada Norman yang juga seorang pelakon bersetuju atau sebaliknya terhadap permohonan isterinya.


Jelas beliau, Abby mengemukakan permohonan di bawah Seksyen 47 Enakmen Undang-Undang Keluarga (Negeri Selangor) 2003 iaitu bercerai dengan persetujuan Norman melalui kebenaran mahkamah.


Dalam permohonan itu, kata Ahmad Nazib, Abby memohon perceraian dengan alasan tiada lagi persefahaman antara mereka suami isteri.


Abby yang baru menyambut hari jadi yang ke-31 pada 1 Disember lalu sebelum ini pernah menegaskan untuk mengakhiri perkahwinan mereka ekoran krisis yang melanda.


Norman yang juga seorang ahli perniagaan bagaimanapun berharap agar rumah tangga mereka dapat dipertahankan demi kebahagiaan tiga orang anak mereka.


Rumah tangga pasangan artis tersebut dilanda kemelut apabila Norman ditangkap khalwat bersama Memey di sebuah premis perniagaan di Ukay Perdana dekat sini pada awal pagi 30 Oktober lalu.


Pada 3 November lalu, Abby dinasihatkan oleh pihak mahkamah supaya berbincang dengan Norman terlebih dahulu supaya dapat bercerai secara baik, setelah dia gagal memfailkan perceraian ekoran dokumen permohonan yang tidak lengkap.


Sejurus selepas itu, Abby bertindak nekad berkunjung ke lokasi penggambaran drama bersiri Gerak Khas di Wangsa Maju untuk menemui Norman bagi menyelesaikan kemelut rumah tangga mereka.


Pasangan tersebut yang mendirikan rumah tangga pada 11 Januari 2002 dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Danish Hakim, 5, Marisa Dania Hakim, 3, dan Maria Danisha Hakim, dua setengah bulan.


Norman dan Abby pernah bercerai talak satu pada 5 Mei 2006. Bagaimanapun, mereka rujuk semula dalam tempoh yang singkat.


Sumber Budiey & Mstaronline






[ ... ]

17 December 2008

Award My Lobes


Haaaa... tima kasi MY LOBES bg award ni... u love my blog or me? ekekekke prasan aku ni... tima kasi juta2 ah Lobes... terharu aku dpt award mcm ni... mulalah aku verangan jadi Datin Sri lepas ni...





So aku pun nak menganugerahkan juga tuk kawan2 blogger yg lain... dan pemenangnya ialah:

OKFIND (xxtraordinary atau xxxl... matilahhhhh)



[ ... ]

THE DAY THE EARTH STOOD STILL


Haaaaa.... aku tgk movie lagi... actually aku nak hapdet pasal ni hari ahad tu lagi... tp kemalasan aku menjelma... kali ni punya movie best skitlah jln crita dia... interesting... aku mmg suka crita2 bencana alam atau makhluk2 asing ni... aku x boleh bg full bintang untuk movie ni dr 5 bntang aku bg 3 stgh bntang saja... ada lah kurang2 skit... tp still ok... lepas ni pula aku nak tgk BOLT in 3D...dgn HISTERIA...




[ ... ]

12 December 2008

Congratez STACY




Persembahan mantap, bertenaga... bak kata cheryll (btl ker ejaan aku ni) stamina STACY sggh melimpah ruah... ekekekke... finally STACY dpt masuk final.... aku menjerit kat rumah x hengat... mula2 aku pun putus asa juga tu rasa mcm ssh STACY masuk final smpi nak guring stokin kalau STACY dpt masuk... mukakakakka tepaksalah guring pasni bg OKF mkn... CONGRATEZ... CONGRATEZ... CONGRATEZ STACY..



.

BIG BIG CONGRATEZ To ESTRANGE, ELYANA... mmg dah rasa yg dua ni sure masyuk... persembahan FIQ td pun best juga... FLAVA pun gempak... MILA wow sungguh cute plus cumil untuk lagu first... takper blom ada rejeki... thn dpn MILA cuba lagi...




[ ... ]

Good Luck STACY



Good Luck STACY untuk Semi Final Muzik2... yang penting buat persembahan terbaik... memang sengit lagi hangat plus hangit saingan thn ni... jadi harapan sy untuk Stacy kalau dpt pegi final itu suatu bonus, kalau x dpt pun jgn sedih... lain thn boleh ikut lagi...


Semlm bila ym dgn OKF... ckp juga pasal ni... ekekekekeke aku kata kat OKF kalau Stacy masuk final... aku goreng stokin bg OKF makan... bukan apa... aku tgk btl2 sengit... yalah kan ramai artis2 yg senior n juara thn lepas...niat hati aku mmg nak pi tgk Stacy Perform mlm ni LIVE tapi aku ni lain... telampau berharap tinggi... nnti bila x dpt aku yg lebey2 sedih... ekekkekek... so aku tgk LIVE di tv jer lah...harap STACY perform best mlm ni n kalau dpt pi final... aku btl2 bg OKF mkn stokin... muekekekkekekek.... Best Of Luck juga buat MILA, ELYANA & ESTRANGE (RICH)...








All Picture Crdt To Linggam A.K.A Rammei




[ ... ]

Aku Dia Dan Kamu - Red Peanut FT Nadia AF6


Haaa ni lagi lagu beshhhh... dengan lirik yg sggh2 buat aku teruja.... best woo lirik dia... dah nama nya lagu best kan... actually time ni aku belumba nak post kat blog ngan OKF... ekekeke tp tulah aku juga yg lambat post kan... tp tak kira aku nak post juga... best2 juga yer lagu2 baru Nadia kan.... walaupon Nadia No 5 jer... tp apa yg aku lihat dia pandai ambil peluang dan cari peluang.... bagus.. bagus.. well done NADIA... Semoga Terus Menyinar..... Cehhh ayat aku.... tapi serius dari hati yg tulus lg suci aku harap NADIA boleh pergi lagi jauh asalkan NADIA pandai jaga batas...


Aku x dpt nak cari gambo Red Peanut ni.... ni jer lah yg aku dpt... kabur2 gitew


Lain2 yg aku nak kata... aku bg lagu ni kat abg aku.... abangggggggggggggggg baca lirik ni btl2 ah... ingat tu tidak mahu orang ketiga menghancurkan... muekekekkekeke... Enjoy2 this song ya.... dengar bnyk kali sdh ni....



video


Jangan Ada Tidak Percaya
Jangan Bilang Kebencianmu

Hati Ini Selalu Harapkan

Kau Dan Aku Bisa Bahagia


Airmata Disisi Ini
Saat Kamu Jauh Disana

Jangan Ada Selingkuh Dusta

Kau Dan Aku Harus SETIA



Engkau Dan Aku

Tidak Mahu

Orang KETIGA Menghancurkan

Kerana Cinta Telah Lama Di Satukan


Kita Disini Hanya Ada

Satu Impian Paling Indah


Kerana Cinta Dan Asmara
Kan Bertahan

Aku Tak Bisa Menduga Hatimu
Andainya Bisa Ku Peluk Bayangmu
Diantara Kita
Tidak Akan Dapat Mengganggu

Kita Disini Hanya Ada
Satu Impian Paling Indah
Kerana Cinta Dan Asmara
Kan Bertahan

Engkau Dan Aku
Tidak MAhu
Orang Ketiga Menghancurkan
Kerana Cinta Telah Lama Di Satukan


Justify Full(Credit To: Sharimie & Nadia Haswani Blog)




[ ... ]

11 December 2008

Twilight



Semalam gi tgk movie Twilight... Linggam kata best... bg aku boleh lah.... not bad.... muekekekke... x lah best sgt.... cuma ok jer.... permulaan dia pun agak boring smpi aku rasa cam nak tido kejap...



Dan dlm minggu yg sama juga aku gi tgk antoo fighter & transporter 3 dgn adik2 aku.... bnyk tgk wayang aku ni.... antoo fighter tu lawak2 boleh lah... tu adik aku nak tgk sgt... aku siap tidur lagi masa mula2... boring sgt mula2 tu..... transporter 3 pula best juga... bnyk action.... cuma jln crita mcm tu dah bnyk sgt.... tp still ok....





Minggu ni pula aku nak tgk THE DAY THE EARTH STOOD STILL... harap2 crita ni best dan x membosankan dr mula smpi habis....






[ ... ]

07 December 2008

Award Rammei



Makaseh Ramei... ko kater aku kiut kan... mmg lah kiut... kiut lebey dr ko... ko kiut skit jer... aku pon x pasti apa yg kiut kat blog aku ni... yg aku tau dan pasti aku yg kiut, bukan blog aku... ekekekeke... apa2 pon Ramei makaseh... nnti kalau ada award blogger paling jelita jgn lupa bg aku yer.... muakaakkakakaka.




Blog2 lain yang kiut skit jer dr blog aku.... :

  1. OKFIND (Yang ni mmg kiut)


  2. Nebes (Yang ni pon kiut... tp as usual aku lebih kiut)


  3. ADRIANA (Yang ni aku x nafikan mmg kiut...walau hakikatnya aku kiut lagi cuma aku kalah kalau bab kipas2... ekekeke)



[ ... ]

06 December 2008

@ Bukit Cerakah Shah Alam




Hah... skali hapdet sehari 2-3 kali.... muehehehhe... bukan apa sblom ni x brapa sihat... smpi skrg pun still sakit lagi plus sakit hati.... sakit hati tu ssh mau hilang tu... mkn masa baru dpt hilang... hah kali ni pi riadah pula... yg bestnya kali ni ada miji... lg ramai lg meriah kan... smpi sana tggu basikal dekat sejam... adede panas lagi tu... skali dpt beskal... yg lain ok lah... cuma aku ni... takut skit kalau turun2 bukit... jadi aku tarik jak beskal itew... paling lambat skalik aku lah... haiyooooo... lama x beriadah kan... mcm2 alasan aku lambat tu... muaakakaka... penat lah sakit tut lah men beskal ni... mcm2 kan... yg penting bestlah keluar peluh... pastu kami masuk juga 4 musim... memandangkan skrg december.... so musim time tu adalah salji.... 3 hengget jak masuk.... oklah lihatlah gmbr2 yg ada......










[ ... ]

05 December 2008

@ Kota Keriangan Genting

Ambik Pic Bas Jer... Semua Muka Ngatuk Plus Penat Angkat Barang...


Halooooo.... salammmm... haaaaaaaaaaaa br aku mau ha
pdet pasal genting ni... anyway x best sgt pi genting haritu.... pasal miji tiada....lgpun penat berpindah rumah... balik dr genting ada lagi sesi angkat brg... plus sakit hati. aku x naik pun roler koster... naik mini roler koster saja... adede dah senja2 naik, takut pula tiba2 mcm final destination kan.... naik yg mini pun teriak bagai... yg pegi aku dgn 2 ekor adik aku.... tu yg x meriah tu... tp aku pi snow world... ala yg salji2 tu......... sejuuuuuuuuuuuuuuuuuukkkk... tp best... pic aku pun lawa... biasalah pan asian kan... muakakkakakakaka.... (American Next Top Model Cycle 12 Wannabe....) oklah tgklah pic2 yg sempat di snap snup... Faham2lah kalo gmbr aku xda... low profile katanya... walauponnnnn...







Eksklusip Pic Aku @Snow World... Muakakakakka Nasib Baik Ada Haiwan Itew... Kalau x Nmpk Ketongan Aku.....


Lagi Eksklusip Gmbr Men Mini Roler Koster.... Tp Kena Crop Pasal Telampau Cantik... Mukakakakakakakakakak





[ ... ]

01 December 2008

Memey Suhaiza Sembunyi



Sejak kes penangkapan khalwat melibatkan Norman Hakim dan Suhaiza Suhaimi atau Memey, 20, ramai orang tertanya-tanya kemana hilangnya si Memey ni?


(Niezam-Utusan) tak nafikan dalam keadaan panas dan tegang ini ada baiknya Memey menghilangkan diri buat seketika.


Ingat lagi masa orang tengah hangat bercakap pasal hubungan Memey dan Norman tak lama dulu, (Niezam-Utusan) pun pernah hantar SMS pada Memey minta dia jaga diri. Memey kata dia dengar nasihat tu. Tapi yalah... benda dah jadi, tak boleh nak kata apa.


Sekarang bila sudah reda kisah Abby serang Norman di lokasi penggambaran drama Gerak Khas, orang tertanya-tanya pula ke mana Memey melarikan diri?


Mengikut sumber, Memey dikatakan tengah menyorok di kampungnya di Felda Tenggaroh, Mersing Johor.


Malah “Spy Kring Kring” sempat merakamkan gambar Memey memandu kereta Persona warna kelabu miliknya untuk balik kampung tak lama selepas kejadian hitam itu.


“Saya ada nampak dia balik Mersing baru-baru ni. Dia ada di rumah keluarga dia di Tenggaroh. Datang la jumpa dia,” kata seorang pembaca Pancaindera.


Mengikut sumber itu lagi rupa-rupanya Memey tak boleh berada lama di rumah ibu dan ayahnya sebab ada saja orang kampung yang kaki menyibuk.


Ramai orang datang ke rumah dia nak tanya kes dia dengan Norman tu. Kerana rimas dengan gangguan orang, ada pula sumber lain berkata Memey sekarang melarikan diri pula ke rumah abangnya di Felda Berabong, Rompin, Pahang.


Sumber itu nampak Memey berada di rumah tersebut beberapa hari untuk mencari ketenangan selain mengelak dirinya diganggu.


“Memang saya nampak Memey ada di rumah abangnya di Felda Berabong tu. Kalau lalu Rompin boleh jumpa Felda tu la. Sebelah Felda Selendang, ” cerita seseorang.


Tak kisahlah Memey nak berada di mana pun. Nak lari ke mana pun. Yang penting selama menyembunyikan diri dia mesti cari jalan mengatasi masalahnya itu. Hakikatnya Memey kena terus berhadapan dengan kenyataan hidup. Menjadi artis, apa yang dibuat menjadi perhatian semua orang.


Sebab itulah sesiapa yang nak jadi artis tu kena pandai-pandailah bawa diri.


Kepada Memey, janganlah terus lari. Takut nanti patah kaki, lagi susah.


NIEZAM (UTUSAN): Kata Datuk Yusof Haslam, watak Norman dalam Gerak Khas ditamatkan Disember ini.


Sumber Utusan Online




[ ... ]

Kes Cerai Bell Ngasri: Farah Putri Rasa Tertipu


JIKA tidak kerana dikaitkan sebagai orang ketiga yang menjadi punca perceraian pelakon Nasrizal Ngasri atau Bell dengan isterinya Nur Farhana Mahamad Fauri, pasti khalayak tidak menyedari kewujudan pelakon baru bernama Farah Putri Mulyani Jasman Nada.


Mungkin ada yang masih ingat, gadis kacukan Indonesia di sebelah bapa dan Cina di sebelah ibu itu merupakan pelakon drama bersiri popular Misi XX Ray. Menerusi drama arahan Aziz M. Osman itu, Farah memegang watak Eyza, kekasih kepada Amir, lakonan Syed Aiman. Dia juga pernah membintangi drama bersiri Kawan.


Ekoran kenyataan Farah dalam majalah HAI serta akhbar Kosmo, ada beberapa pihak menuding jari kononnya dia sengaja menangguk di air keruh atas keretakan rumah tangga orang lain.


Cakap-cakap sinis orang sekeliling membuatkan pelakon baru itu tidak senang duduk. Dia merasakan kenyataan jujurnya telah disalah ertikan. Untuk itu, Farah Putri yang sedang menjalani penggambaran drama bersiri 26 episod berjudul Katsarin di Jitra, Kedah, menjawab panggilan Pancaindera bagi menegakkan kebenaran.


Apa sebenarnya hubungan Farah dengan Bell?


Dah tak ada apa-apa dah, setelah saya tahu perkara sebenar. Sebelum ini, kami berkawan baik. Apa yang telah berlaku adalah salah faham yang besar. Ada kesilapan, apabila dia tidak menjelaskan status sebenar dirinya sebelum ini. Benda dah terjadi. Saya dah boleh bertenang sekarang. Saya tampil ke depan hanya untuk menceritakan keadaan sebenar. Niat saya yang utama hanyalah untuk menegakkan kebenaran agar orang sekeliling tidak berterusan menuding jari kepada saya, kononnya sebagai punca kemelut rumah tangga Bell.


Saya cuba menegakkan kebenaran dengan niat membersihkan nama tetapi telah menimbulkan masalah lain. Yang saya kesalkan, ada artikel yang telah tersiar sebelum ini macam ditokok tambah dan berbaur provokasi. Tetapi saya tak kisahlah sebab benda dah terjadi. Saya tidak bermaksud untuk memalukan Bell dan keluarga.


Maknanya dulu rapatlah dengan Bell?


Tak adalah rapat sangat. Cuma kenal baik sebab sama-sama digandingkan dalam sebuah drama untuk tayangan Hari Raya. Sepatutnya drama itu disiarkan pada Hari Raya Aidilfitri yang lepas, tetapi tak jadi pula. Mungkin raya tahun depan agaknya.


Farah dikatakan menyamai Memey Suhaiza kerana dikaitkan dengan suami orang. Apa komen Farah?


Saya percaya , apa yang saya katakan ini akan membuatkan orang ramai faham maksud yang tersirat. Janganlah samakan saya dengan sesiapa pun. Bila dah terkena, inilah pengajaran akibat terlalu cepat percayakan orang lain. Tak bolehlah nak salahkan perempuan sahaja. Kena ambil kira sebelah pihak lagi.


Hati dan perasaan Farah telah dipermainkan?


Saya rasa tertipu dengan apa yang pernah diperkatakan Bell. Itu dululah. Tetapi, benda dah lepas. Saya tak mahu ingat-ingat lagi. Sekarang, saya tidak lagi berkawan rapat dengannya.


Peristiwa ini sedikit sebanyak buat nama Farah dikenali. Benarkah begitu?


Saya tak boleh nafikan benda ini buat orang ramai sedar akan kewujudan saya. Tetapi demi Allah, saya tak suka orang ramai mengenali saya dengan cara sebegini. Kalau saya jenis yang suka mencari publisiti murahan, dah lama saya lakukannya sejak tiga tahun lalu semasa mula berjinak-jinak dalam lakonan. Ini bukan niat saya untuk mencari glamor. Ini bukan benda main-main atau rekaan hanya untuk meraih populariti.


Kalau ada lagi rasa sakit hati?


Saya kena kuatkan diri. Kalau fikir sangat, sakit hati itu akan datang. Industri seni ini kecil saja. Bila ada masa terluang, saya akan sibukkan diri dengan membaca buku atau petik gitar. Saya cuba lawan daripada terus memikirkannya.


Kalau kita ikhlas nak berkawan dengan seseorang itu, tidak semestinya orang itu benar-benar ikhlas dengan kita. Selepas ini, saya akan lebih berhati-hati. Saya tak mahu orang lain cepat membuat hukuman dan menuduh saya yang bukan-bukan.


Farah nampaknya berani mendepani kemelut ini?


Ya, saya berani kerana benar. Saya cuma mahu buat satu tindakan yang saya fikir betul. Saya tak mahu jadi artis yang hipokrit. Kena beranilah, buat apa nak takut mempertahankan diri sendiri. Saya tahu orang ramai akan fikir negatif tetapi bila ada yang bertanya, saya akan jelaskan apa yang sebenarnya telah berlaku.


Selepas ini adakah serik berkawan dengan lelaki?


Saya tak serik. Saya punya hati yang besar. Saya percaya kalau kita buat baik akan terima balasan yang baik juga. Saya ini peramah, suka berbuat baik dengan semua orang. Saya harap selepas ini saya tidak akan terkena masalah sebesar ini lagi. Mungkin selepas ini, jika ada lelaki yang mahu rapat dengan saya, lelaki itu kenalah berusaha keras kerana selepas apa yang telah berlaku, saya menjadi wanita matang yang amat berhati-hati.


Adakah periuk nasi Farah terjejas?


Sebelum ini, saya tak pernah langsung berdepan dengan gosip sebesar ini. Memang karier seni saya baru nak berkembang. Tetapi, saya rasa ia tidak menjejaskan periuk nasi. Rezeki di tangan Tuhan. Saya hanya cuba buat benda yang benar.


Apa kata keluarga?


Pada mulanya, mereka sibuk bertanya apa masalah saya dengan Bell? Betul ke saya ada hubungan dengan Bell? Kata mereka, jangan nak main-main dengan suami orang.


Mula-mula, payah jugalah nak jelaskan. Bila ada kenyataan saya tersiar, saya biarkan keluarga membacanya dan cuba memahami apa yang sebenarnya telah berlaku. Alhamdulillah, keluarga faham situasi yang saya alami. Mereka percaya saya dan mereka yakin saya boleh menjaga diri dengan baik.



Sumber Utusan Malaysia Online






[ ... ]

28 November 2008

Saiful Nafi Sakit Kelamin


KUALA LUMPUR - Desas-desus mengenai dakwaan bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd. Saiful Bukhari Azlan yang dikatakan sakit sejak dua bulan lalu akhirnya terjawab semalam.


Mohd. Saiful, 23, menyangkal tohmahan yang dibuat ke atas dirinya seperti yang tersebar dalam laman web serta khabar angin yang menyatakan dirinya terlantar sakit, lumpuh dan menghidap penyakit kelamin serta meninggal dunia baru-baru ini.


"Itu semua tidak benar dan merupakan fitnah serta satu pembohongan besar yang direka oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab.


"Saya ingin tegaskan keadaan kesihatan saya sangat baik tidak seperti yang difitnahkan dan sentiasa berdoa kehadrat Allah S.W.T agar kebenaran dapat ditegakkan," katanya dalam satu kenyataan ringkasnya kepada media di pekarangan Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (Jawi) di sini semalam.


Beliau dilihat hadir ke pejabat Jawi kira-kira pukul 11 pagi semalam sambil ditemani oleh bapanya, Azlan Mohd. Lazim serta peguam, Zamri Idris.


Mohd. Saiful memakai kot dan berseluar hitam serta bersongkok kemudian dilihat memasuki pejabat Jawi sebelum keluar dan mengadakan sidang akhbar.


Beliau bagaimanapun enggan menjelaskan kehadirannya ke pejabat itu, sebaliknya hanya ingin menjawab segala tohmahan dan fitnah yang dilemparkan selama ini.



Sumber Kosmo Online




[ ... ]

25 November 2008

Kes Cerai Bell Ngasri: Farah Putri Mahu Undur Diri



KUALA LUMPUR - "Saya undur diri dan tidak akan menjalinkan hubungan dengannya lagi."
Demikian kenyataan balas pelakon Farah Putri Mulyani Jasman Nada, 22, yang dikatakan menjalinkan hubungan dengan pelakon Nasrizal Ngasri hingga menjadi punca perceraian Nasrizal dengan isterinya Nur Farhana Mahamad Fauri.


Menurut Farah, ketika dihubungi Kosmo! semalam, dia tidak mahu memanjangkan isu yang mengaitkan dirinya dengan keretakan rumah tangga Bell dan isterinya.


"Saya sudah malas, saya cuma ingin minta maaf kepada semua pihak terutamanya Bell, isteri serta keluarga mereka kerana kenyataan saya sebelum ini.


"Saya tidak pernah bermaksud untuk melukakan hati mana-mana pihak. Kalau masih ada rasa sayang antara mereka dan Bell mahu rujuk semula dengan isterinya, itu satu perkara yang bagus, nampaknya dia sedar kesalahannya dan mahu pikul tanggungjawab tersebut," katanya.



Sumber Kosmo Online





[ ... ]

Bell Ngasri sah Cerai Talak Satu



KUALA LUMPUR 24 Nov. - Pelakon Nasrizal Ngasri yang lebih popular dengan nama Bell, sempat terlena sebelum Mahkamah Rendah Syariah di sini hari ini mensabitkan jatuh talak satu berhubung lafaz cerai menerusi khidmat pesanan ringkas (SMS) yang dihantar kepada isterinya, Nur Farhana Mahamd Fauri.


Hakim Syarie Mohd. Yunus Mohamad Zin memutuskan demikian selepas berpuas hati mendengar penjelasan dan pengakuan Nasrizal sebagai pengirim SMS tersebut.


Nur Farhana, 26, selaku plaintif telah mengemukakan permohonan bagi mendapatkan pengesahan lafaz cerai Nasrizal, 28, yang dibuat menerusi SMS pada pukul 3 petang, 22 Oktober lalu.


SMS tersebut berbunyi: ''Aku ceraikan kau. Thank you. Selamat berjaya.''


Terdahulunya, Nur Farhana yang duduk di galeri awam berjalan menuju ke arah hakim ketika kes mereka berdua disebut pada pukul 10 pagi. Dia bagaimanapun sambil tersenyum berpatah semula ke belakang untuk mengejutkan suaminya yang nampak keletihan hingga terlena.


Hakim: ''Kamu tidur di belakang? Ini kes cerai. Kes serius ni. Kamu sudah terjagakah?''


Nasrizal: ''Sudah.''


Ketika disoal hakim mengenai lafaz cerai tersebut, Nasrizal menjelaskan bahawa selepas menghantar SMS, dia telah menghubungi plaintif untuk bertanya sama ada isterinya sudah menerima SMS tersebut. Kandungan SMS tersebut dibacakan sekali lagi oleh Nasrizal seperti yang diarahkan mahkamah.


Hakim: ''Apa puncanya? Ada orang ketiga?''


Nasrizal: ''Tiada. Tetapi ada berlaku perselisihan faham. SMS. Saya buat penggambaran tetapi orang cakap saya ada di tempat lain. Isteri pulak tidak mahu menerima penjelasan saya.''


Nasrizal juga ketika disoal hakim mengesahkan bahawa perkataan 'aku' merujuk kepada dirinya manakala 'kau' pula membawa maksud isterinya.


Menyentuh soal penggambaran, Nasrizal memberitahu dia terlibat dalam penggambaran drama di lokasi pada hari SMS itu dihantar.


Nur Farhana pula ketika ditanya di mana suaminya berada pada hari penerimaan SMS itu, memberitahu yang dia tidak tahu tetapi mungkin Nasrizal berada di Negeri Sembilan.


Plaintif juga tidak ingat sama ada dia berada dalam keadaan suci ataupun tidak kerana baru habis tempoh berpantang selepas bersalin anak mereka yang pertama.


Nasrizal turut memberitahu tidak pernah membohongi isterinya, sebagai contoh memberitahu dia berada di tempat lain tetapi sebenarnya dia ketika itu berada di Kuala Lumpur.


Hakim juga bertanya: ''Ada orang nampak kamu di tempat lain. Betulkah?''


Dengan spontan Nasrizal menjawab: ''Pelanduk dua serupa. Banyak sangat kembar saya.''


Hakim: ''Biasalah awak artis. Ke mana pun orang kenal. Ada apa-apa yang awak nak cakap mengenai lafaz? Setuju? Betulkah lafaznya?''


Pada tahap ini, Nasrizal dilihat termenung seketika sebelum mengesahkannya.


Hakim berkata: ''Sabit jatuh talak satu kali pertama dengan jumlah satu talak dengan lafaz seperti yang terkandung dalam SMS. Ini kerana, defendan mengakui SMS datang daripadanya dan menggunakan telefon bimbitnya pada 22 Oktober lalu.''


Sejurus kemudian hakim menambah: "Masih ada peluang untuk rujuk semula. Jika hendak rujuk semula, sama-samalah ke pejabat agama. Rujuk di hadapan pegawai agama. Kes ini selesai.''


Sementara itu, ketika ditemui media di luar mahkamah, Nasrizal mengakui kesilapan dirinya.


''Saya tidak berapa pandai dalam benda-benda ini. Apa yang saya cakap semua itu pengalaman dan pengajaran buat saya kerana tidak belajar tentang ilmu kehidupan.


Ditanya sama ada kemelut rumah tangganya disebabkan pihak ketiga, Nasrizal menegaskan: ''Tidak ada pihak ketiga. Kalau saya buat silap dan menyinggung perasaan orang lain, saya minta maaf banyak-banyak.''


Oleh NORAZLITA MOHD. SIES

Utusan Online & Kosmo Online



[ ... ]

Michael Jackson Peluk Islam


GAMBAR fail ini menunjukkan Michael (tengah) menutup seluruh tubuhnya dengan pakaian tradisional Arab di Manama, Bahrain pada 25 Januari 2006.


LOS ANGELES - Raja pop, Michael Jackson memeluk agama Islam dalam satu majlis di rumah seorang rakannya di Los Angeles, lapor sebuah akhbar semalam.

Sebuah akhbar melaporkan penyanyi berusia setengah abad yang sebelum ini menganuti mazhab Kristian Jehovah's Witness itu menukar namanya kepada Mikaeel.

Michael yang digelar Jacko kerana perangainya yang pelik duduk di atas lantai berdepan dengan seorang imam dalam majlis tersebut.

Penyanyi yang merupakan antara terhebat sepanjang zaman itu memeluk Islam beberapa hari sebelum dia dijadualkan menghadirkan diri di Mahkamah Tinggi London.

Penyanyi di mana album lebih 750 juta unit terjual di seluruh dunia itu disaman oleh putera kedua Raja Bahrain kerana gagal menghasilkan album selepas menerima wang pendahuluan miliknya.

Satu sumber memberitahu bahawa majlis itu berlangsung pada minggu ini sewaktu Michael merakamkan album terbarunya di rumah seorang pemain keyboard yang menggubah muzik untuk album Thriller, Steve Porcaro.

Bintang yang memiliki banyak lagu popular termasuk The Way You Make Me Feel itu dilihat agak muram sebelum dua rakannya yang telah memeluk Islam memberikannya nasihat.

Pencipta lagu dari Kanada Michael, David Wharnsby dan penerbit album, Phillip Bubal, dilihat berada bersama-sama Michael sepanjang majlis itu berlangsung.

"Mereka mula menerangkan kepada Michael mengenai Islam dan bagaimana kehidupan mereka berubah menjadi lebih baik selepas memeluknya. Michael lebih tenteram selepas itu," kata sumber berkenaan.

"Seorang iman dipanggil dan Michael kemudian melafaz dua kalimah syahadah," tambahnya.

Kata sumber berkenaan, Michael memilih untuk menggunakan nama Mikaeel iaitu salah satu malaikat dalam Islam dan menolak satu lagi nama yang diberikan kepadanya iaitu Mustafa yang bermaksud orang yang terpilih.

Turut berada dalam majlis untuk bersama-sama meraikan detik bersejarah saudara baru itu ialah penyanyi Yusuf Islam, 60 yang dahulunya dikenali sebagai Cat Stevens.

Pada tahun lalu, seorang abang Michael, Jermaine Friday berkata, penyanyi itu menunjukkan minat untuk mendalami Islam sejak dia memeluk ajarannya pada tahun 1989.

"Sekembalinya saya dari Mekah saya memberikan sejumlah buku mengenai Islam dan dia bertanyakan banyak soalan mengenai ajaran tersebut dan saya memberitahunya ia sesuatu yang indah dan mententeramkan," jelas Friday.

"Michael membaca semua buku yang saya berikan dan dia berbangga kerana saya menemui sesuatu yang memberikan ketenangan dan kekuatan diri," tambahnya.

Friday memberitahu, berdasarkan minat mendalam yang ditunjukkan oleh saudaranya itu dia percaya bahawa Michael akan memeluk Islam pada suatu hari nanti.

"Banyak yang boleh dia (Michael) lakukan bagi memperbaiki diri seperti yang saya lakukan," ujarnya.



Sumber Kosmo Online




[ ... ]

23 November 2008

QUARANTINE



Messssssss.... menyesal tgk filem ni... jadi aku x nak suggest lah sesapa tuk tgk filem ni... messsss... sggh x best dan buat pening kepala.... jalan cerita dah ok... cuma camera dia kononnya nak buat mcm real tp ya ampun sakit mata tgk... so jgnlah tgk filem yg sggh mess ini...







[ ... ]

21 November 2008

The Winner Of Cycle 11 of America's Next Top Model

Ohhhhh noooo... this show sucked... here we go some preview about the finale


Nigel feels that Samantha was distracted by herself and Addy thought she seemed insecure. Miss Jay thinks her print ad looks fake and not natural enough at all. Analeigh's individual take is literally painful to watch and the judges don't seem to impressed with her photo either. Tyra praises McKey (even though that commercial wasn't that great) btu the judges appear to like her. Well, McKey is definitely moving on to the final round.



And the model eliminated from the competition is: Analeigh. NOOOO!!!!!!!
Analeigh Is My Fav In This Cycle But... uhhhh


McKey and Samantha are filming their covers for Seventeen and both do look great. Dude, the runway for the Addy van den Krommenacker show is so insane. There are hills and stairs and it's REALLY long. Whitney is also walking in the show. It looks really cool. I don't know if it's just me, but I don't think McKey or Sam have very strong walks. It could just be this crazy runway though.




I apparently know nothing about fashion. At panel, Miss Jay tells McKey that she loves her walk. The judges are also complimentary of Sam in the show too. Either they're telling the truth or they're trying to create a situation where the viewer has no idea who is going to win. The photos from the entire season are compared side by side. The girls seem to be dead even but I still think McKey is going to win.



A decision has been reached. The winner of cycle 11 of America's Next Top Model is: McKey


I Like McKey But I Liked Analeigh Better...



Source: Buddy TV



[ ... ]

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB