About Me

My photo
Happy go lucky person, very shy-shy gurl, very tong-tong gurl, have a million dreamz...and I hope my dreamz will be come true...

Sejuta Cinta

07 February 2009

Tag 38 Rehanna & Supiana



1. Name one person who make you laugh last night?

  • Org yg kat bidio blog nebesa... mokakkakaka... the lates entry... pi lah tgk

2.What were you doing at 0800?

  • Membuta

3.What were you doing 30 minutes ago?

  • Membuta jugak

4.What happened to you in 2006?

  • Ntah... lupa... masih blaja itu jer yg di ingatan...

5.What was the last thing you said out loud?

  • Aqielllllllllllllllll... geram dgn anak buah... jajalun btl

6.How many beverages did you have today?

  • Air badak, sarsi, koko bukan milo... (milo boikot)

7.What color is your hairbrush?

  • Pink

8.Was was the last thing you paid for?

  • Air Kelapa

9.Where were you last night?

  • Di rumah sajok

10. What color is your front door?

  • Pink... haaa lat carilah rumah aku... satu2nya pintu pink...mokakkaka

11.Where do you keep your change?

  • Phuket... erk poket

12.What's the weather like today?

  • Cerah.... panas 50 darjah selsus

13.What's the best ice-cream flavor?

  • Yam, stoberi, cokolat & pisang... (pisang sedap... pegilah cuba)

14.What excites you?

  • The sims

15.Do you want to cut your hair?

  • x... nnti kurang jelita

16. Are you over the age of 25?

  • mokakkakakaakakaaka... wat duyu ting

17.Do you talk a lot?

  • mujakakakkak i pemalu (kata riana) mesti kurang beckp dgn erti kata lain bisu dats why i x nak jumpa org...

18.Do you watch the O.C?

  • x pernah... apakah itu?

19.Do you know anyone named steven?

  • x

20.Do you make up your own words?

  • Ya

21. Are you a jealous person?

  • Ya

22.Name a friend whose name starts with the letter 'A'.

  • Adriana, ahsun, abess, ahlat, alobe, agendot, aaaa ramai lg

23.Name a friend whose name starts with the letter 'K'.

  • Kadriana (erk sedap nama), kedot, kebess, kelat......

24. Who's the first person on your received call list?

  • Bapa Network

25.What does the last text message you received say?

  • Bawa surat kabar.... siapalah yg bg ni kan...

26. Do you chew on you straw?

  • Ya... mokakkkakaka

27.Do you have curly hair?

  • Tiada... dah hilang kena rebondeng semuanya

28. Where's the next place you're going to?

  • Ntah... x kwn jalan.... tp rasa2 mcm nak pegi klcc... bayar bil

29.Who's the rudest person in your life?

  • Nik Nur Hafiz @ Tepung Pelita. Ikut jawapan riana lah... ahaksss

30.What was the last thing you ate?

  • Magie cap Mamee ok... (Maggie boikot)

31.Will you get married in the future?

  • Musti2... InsyaAllah

32. What's the best movie you've seen in the past 2 weeks?

  • Erk... x tgk wayang la... tgk tv pon drama ajo... tp the latest "bride war"

33.Is there anyone you like right now?

  • Lobesa.... mokakkakakaka...

34. When was the last time you did the dishes?

  • Yesterday... nasi guring tumyam... telor mata kubau

35. Are you currently depressed?

  • Ya...

36.Did you cry today?

  • X

37.Why did you answer and post this?

  • Mengisi masa lapang...

38. Tag 1,2,3,4,5,6,7,8,9 or 10 people who would do this survey.

  1. Fiza
  2. Phyd
  3. Lyana
  4. Fazrin
  5. Wannz
  6. Abg Lan
  7. Kanda Pin
  8. Sweet Myra
  9. Andy Sahlam
  10. Ryomasakuno
[ ... ]

05 February 2009

Kadeng-Kadeng


Kadang-kadang kita berdoa untuk kuat...
Tapi, byk pula dugaan yang datang..

Kadang2 kita minta cerdik,
Tapi, masalah pula yang bertandang...


Kadang2 kita minta kebahagiaan,
Tetapi,
huru hara pula menjelang...

Dugaan menjadikan mental kita kuat,

Masalah menjadikan kita berfikir,
Huru hara menjadikan kita tabah...

SUBHANALLAH.. Betapa Hebatnya ALLAH itu....

Semuanya ada hikmah..
Kalaulah manusia tahu hadis ini..

" Telah berkata Jibrail a.s:

" Wahai Tuhan, Engkau smpaikanlah hajat hambaMu, maka Allah berfirman : " Biarkan hambaKu itu... kerana Aku mencintai rintih suaranya".....
- Anas ibn Malik r.a -


Credit To: Syahaabahjami & Gavinz



[ ... ]

Takutlah Hari Yang Akan Datang Itu...

Al-Qiyamah
Dengan nama Allah, Yang Maha Pemurah, lagi Maha Mengasihani


video


Allah Berfirman:

Aku bersumpah dengan hari kiamat; (1)
Dan Aku bersumpah dengan
"Nafsul Lawwaamah"
(bahawa kamu akan dibangkitkan sesudah mati) (2)


(Kebenaran itu bukan tidak ada buktinya), bahkan manusia (yang ingkar) sentiasa suka hendak meneruskan perbuatan kufur dan maksiat (di sepanjang hayatnya, sehingga dia tidak mengakui adanya hari kiamat). (5)

(Maka) pada hari itu, berkatalah manusia (yang ingkarkan hari kiamat):
Ke manakah hendak me
larikan diri? (10)
Tak usahlah bertanya demikian! Tidak ada lagi tempat perlindungan! (11)

Pada hari itu, manusia diberitahu akan apa yang dia telah lakukan dan apa yang dia telah tinggalkan. (13)

Bahkan manusia itu,
(anggotanya) menjadi saksi terhadap dirinya sendiri, (14)

Walaupun dia memberikan alasan-alasannya
(untuk membela diri). (15)


Sedarlah wahai orang-orang yang lalai.
(Sebena
rnya kamu tidak ingatkan kesudahan kamu)
bahkan kamu sentiasa mencintai
(Kesenangan dan kemewahan dunia) yang cepat habisnya. (20)

Dan kamu tidak menghiraukan (bekalan untuk) hari akhirat (yang kekal abadi kehidupannya). (21)

Pada hari akhirat itu, muka (orang-orang yang beriman) berseri-seri; (22)

Melihat kepada Tuhannya. (23)

Dan pada hari itu, muka (orang-orang kafir) muram hodoh, (24)


Sedarlah (janganlah mengutamakan dunia dan melupakan akhirat. Ingatlah akan hal orang yang hendak mati)
apabila rohnya sampai ke pangkal kerongkong, (26)

Dan (orang-orang yang hadir di sisinya heboh) berkata:
Siapakah yang dapat menawar jampi (dan mengubatnya)? (27)
Dan dia sendiri yakin,
bahawa sesungguhnya saat itu saat perpisahan; (28)

Serta kedahsyatan mati pun bertindih-tindih. (29)

(Maka) kepada Tuhanmulah pada waktu itu engkau dibawa
(untuk menerima balasan). (30)
(Oleh sebab orang yang kufur ingkar tidak percayakan hari akhirat) maka dia tidak mengakui kebenaran
(yang diwajibkan meyakininya) dan dia tidak mengerjakan sembahyang
(yang difardukan mengerjakannya)! (31)


(Wahai orang yang kufur ingkar!) sudahlah dekat kepadamu kebinasaanmu, sudahlah dekat! (34)
Kemudian api Nerakalah lebih layak bagimu,
lebih layak. (35)




Surah Al-Qiyamah


[ ... ]

03 February 2009

Denggiusss


Apakah aku mengalaminya... aaaaa tidakkkkkkkk... doa kalian amat jelita harapin... mokakkakakaka... teruk bena demam nya....



[ ... ]

02 February 2009

BRIDE WARS


Baru jer nonton movie ini... boleh tahan... ringan2... yg penting aku x lah buat aksi ringan2 dlm panggung tu... aku pegi untuk nonton movie saja... x buat movie... kalau aku buat movie juga harus lah ella dtg kacau aku pastu... nah kepada yg slalo buat movie itu... x kirala di kreta ka... di penang ka... upsssss... taubatlah adik2 dajjal tgh korek2 lubang tu... nnti x sempat taubat pulak kan... nak juga zulipan tazkirah ka baru sedar... atau pun sdh akhir zaman kan... x malu sdh tunjuk2 maksiat dpn org... depan budak kecik pun ada... upsss... bila tegur buat mcm **** doalah bnyk2 agar tupai2 x tebuk lubang ko sblm kawen oiii... sekian pesanan penaja...

Berbalik kpd tajuk... aku cdgkan korg pegilah tgk yer... ada juga lah part yg sikit2 busan... ekekek tp normal lah misti ada busan sikit... aku bagi 4 bintang untuk movie ini... 4 bintang mcm ni ****

Sekian Makaseh



[ ... ]

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB