Sejuta Cinta

13 July 2009

Anak Derhaka

Sedih btl la harini... manusia ni kdg2 x ingat pengorbanan org lain... lagi2 bapa sendiri kan... pernah tak korang melawan atau bersikap biadap dgn bapa korang... honestly aku x pernah secara zahiriah... tapi secara batiniah bapa aku pernah kecewa dgn sikap aku... tp aku x pernah nak menyumpah bapa... jauh2 kan lah dr benda mcm tu kan...

Kisahnya begini... pacik aku nak hantar anak dia study kat KL ni... ni lah satu2nya anak dia yang pandai dan boleh harap walaupun bukan sulung... lama jg pacik aku tggu anak dia yg ni boleh study kat unibesiti... boleh tahan lah juga result spm dia baru2 ni 4A... siapa x bangga kan... anak sulung dia pula sll buat hal... bukan aku kata aku ni baik dan x pernah buat hal... tp hal yg dia buat melebihi batas2 dan kdg2 aku x boleh nak terima dgn akal... aku ni bukannya baik mcm malaikat pun nak kata org tu begini dan begitu... tp kalau aku ada di tpt kejadian... harus aku buang cwn kaca sbb menyumpah bapa sendiri kekdahnya... yg buat aku nak nangis dgr cerita tu bapa aku nangis sbb pacik aku tu adik dia... menyumpah bapa dia kat restoren kami pula tu... ramai org lagi... smpi hati kan... sial atau celakak anak mcm tu... pada aku itu dah taraf2 iblis dah tu... sejahat2 mana pun bapa kita, jgn lah smpi menyumpah...

Dia sumpah mcm ni "aku sumpah kau abah x senang smpi bila2 di dunia ni" oiii ko tu siapa aaa mau sumpah2 sial... time tu bapa aku nak tampar dah anak pacik aku tu (anak yg sulung)...

Apa pun sebabnya jgn lah hina bapa kau mcm tu... dulu bapa kau senang... terhegeh2 lah kamu... skrg bila ssh mcm2 kamu ungkit... apa jenis prempuan lah kamu ni... kau ingat bapa kau tu tunggul ka sial... yg tolong kamu angkat2 kuih tu siapa kalau bukan dia...

Baru padan muka kamu hari ni kelam kabut tiada org tolong... oiii bukalah mata kau sikit... besar sdh kau tu bukan budak2 lagi.... adik kau llki yg bungsu boleh pikir xkan kau mcm budak tadika lagi x reti2 guna otak tu... dia sumpah bapa dia sbb ada prempuan mesej bapa dia mcm ni "bila dorah (anak yg register study kat KL) nak dtg kl blajar"

Aku x salahkan kau mau geram pasal mesej mcm tu... sbb aku pun kategori prempuan cemburu buta jg... tp atlis aku x lah smpi menyumpah... kami adik bradik pun pernah jg mengalami... tp kami setel diam2... x lah smpi sumpah bapa sendiri...

To Be Continued

No comments:

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB