Sejuta Cinta

29 October 2008

Abby Abadi Wanita Tabah???

Hello... Salam... hehehe... harini aku hapdet pasal Abby Abadi lagik... sebenonyer aku harap lah abby dan norman boleh duduk berbincang sama2... setel kan problem... lg susah kalau problem ini org luar campor gitew... nak2 org luar yg suka tgk badai terhempas kan... Norman... pleazzzzzz do sumting dengan mahligai yg di bina... kesianlah kat anak2 tu... jgn ingat kita org dewasa jer boleh stress yop... anak2 juga boleh stress... (pesan mak aku kat kakak2 aku yg dah kawen... jgn begaduh depan anak2 lebih2 lagi anak2 yg masih kecil... sbb mereka faham dan ada yg mereka pendam nnti) Abby... jgn terlalu emosional bila berdepan dgn Norman... Pleasss sabar dan tenang... pasti ada jalan penyelesaian... solat hajat jgn tinggal Abby... beginilah lumrah kita sebagai hamba Allah... sentiasa saja diuji... diuji itu kerana Allah tahu kita mampu menyelesaikan ujian itu... Allah uji kita kerana ingin melihat kemantapan iman dalam diri kita... sama2 kita berdoa dengan mahligai Abby dan Norman... apa yg mampu ku lakukan hnya berdoa... sebagai saudara sesama muslim...

Oleh NOR FADZILAH BAHARUDIN
fadzilah.bahar@utusan.com.my


Abby mengakui, hatinya benar-benar terluka mengenangkan sikap suaminya.

Enggan berbicara lanjut mengenai hubungannya dengan Norman, dalam nada suara bergetar Abby berkata: "Sudah tentu saya bersedih. Saya tak mahu perkara ini (ujian rumah tangga) berlanjutan."Saya takut dengan kehilangan dia (Norman) tapi saya bersyukur kerana masih ada anak-anak dan keluarga yang banyak memberi kekuatan kepada saya," katanya yang masih lagi dalam tempoh berpantang anak ketiganya. (Norman,,, Abby masih lagi dlm pantang... mestilah emosi terganggu... kesian lah kat Abby)

Merungkai perasaan dan hatinya seorang wanita ketika ini yang sedang melalui liku-liku perit dalam kehidupan, Abby mengakui, dia tidak mahu berada dalam situasi sebegini.

"Saya tak boleh berada dalam keadaan begini. Saya harap akan ada jalan penyelesaian untuk kami berdua.

"Kalau saya dibiarkan terlalu lama mungkin saya akan ambil tindakan sendiri," (Pleaz Abby cari jalan penyelesaian dulu... fikirkan anak2) katanya yang tidak pernah lupa memanjat doa kepada Yang Maha Esa memohon diberikan kekuatan menghadapi dugaan hidup ini.

Namun ibu kepada tiga cahaya mata comel ini berkata, segala apa yang sarat ditanggung tidak mampu diluahkan dengan kata-kata.

"Saya yakin dengan kuasa Tuhan dan saya sudah bersedia untuk berdepan dengan segala-galanya," (Jangan mengalah Abby... wish u all the best... ingat kebahagiaan dan masa depan anak2 yg shomel2 itu) luahnya jika dulu apa yang berlaku melemahkan dirinya namun kini dia sudah lali dengan semua ini.


No comments:

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB