Sejuta Cinta

18 December 2008

Akhirnya Norman Hakim Melafazkan Cerai...


KUALA LUMPUR, 18 DIS 2008: Selepas retak menanti belah, rumah tangga pasangan Norman Hakim dan Abby Abadi sudah tidak dapat diselamatkan lagi. Dengan titisan air mata, Norman akhirnya melafazkan cerai terhadap isterinya itu di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Timur pagi tadi.


Sebelum ini mereka pernah bercerai tetapi merujuk semula dalam tempoh yang singkat selepas rumah tangga dilanda masalah. Kali ini Abby memohon cerai selepas tidak sanggup lagi hidup dengan Norman yang didakwa gagal menjadi sorang suami yang diinginkannya sehingga kemuncak konflik, Norman dicekup khalwat dengan pelakon Memey Suhaiza.



Ketika dihubungi oleh portal murai.com.my sebentar tadi, Abby berkata: ""Segala-galanya telah berjalan dengan lancar sebagaimana yang saya harapkan sebelum ini. Ia bukanlah satu keputusan yang cukup mudah tapi ia adalah yang terbaik buat diri saya.


"Buat Norman, saya harap dia juga akan dapat apa yang terbaik untuk dirinya yang dia tidak mampu saya beri sewaktu kami bersama. Saya sudah maafkan dia dan tiada sekelumit dendam pun yang tersimpan di hati saya," kata Abby.


Perceraian mereka itu disahkan selepas Norman bersetuju melafazkan cerai di hadapan Hakim Syarie, Wan Mahyuddin Wan Muhammad. Meskipun begitu, Norman pada awalnya kelihatan cukup sebak hingga tidak mampu membacakan lafaz cerai tersebut.


Menurut Abby lagi, dia bersyukur kerana keluarganya amat memahami keputusan yang dibuatnya itu.


"Segala keputusan mereka serahkan pada saya bulat-bulat. Pendek kata segala kata putus adalah dari saya sendiri. Mereka hanya sekadar menyokong dari belakang. "Sebab mereka tahu apa pun keputusan yang saya buat ini tidak lebih sekadar untuk memperbaiki kehidupan saya. Keputusan saya ini juga tidak dipengaruhi dari mana-mana pihak lain. "Telah hampir setahun, hubungan saya bersama Norman berada di dalam keadaan yang keruh dan saya telah berusaha untuk mencari jalan yang terbaik untuk menanganinya. Tapi, ini akhirnya," katanya.

Bagaimana keadaan anak-anaknya apabila mereka berpisah?


"Kalau boleh memang saya tidak mahu mereka melihat keadaan ini berlaku tetapi apa boleh buat, keadaan sudah tidak mengizinkan dan tiada lagi jalan untuk saya dan Norman hidup bersama. "Mereka (anak-anak) masih kecil untuk faham apa yang sedang berlaku pada saat ini. Tapi satu hari nanti, saya akan cuba untuk terangkan pada mereka. Jodol dan ajal, segalanya di tangan tuhan. Saya redha," katanya lagi. Jelas Abby lagi, dia juga sudah bersedia untuk mengharungi segala onak dan duri sebagai seorang ibu tunggal. "Saya tahu bukan senang hendak mengemudi hidup dengan anak-anak tanpa kehadiran seseorang bernama bapa. Sebelum turun ke mahkamah tadi pun, bermacam-macam perkara yang berlegar di fikiran saya. "Apakah yang akan terjadi dalam hidup saya nanti? Bagaimana saya hendak teruskan hidup? Namun saya yakin Allah telah dan akan beri kekuatan untuk saya. "Insya-Allah, selepas ini saya akan beri keutaamaan kepada keluarga dan kerjaya lakonan saya. Saya juga mahu bekerja keras demi anak-anak. Saya juga harap akan diberi banyak peluang untuk bekerja dalam industri ini," katanya. Abby juga mengakui bahawa tidak timbul soal hak penjagaan anak-anak dalam kes perceraian dia dan Norman ini. "Selama ini pun anak-anak saya memang sentiasa berada di bawah jagaan saya. Tapi, selepas kes cerai ini, akan ada satu lagi fail kes baru yang akan dibuka. "Ia mengenai kes tuntutan saya dan anak-anak. Tapi masih terlalu awal untuk saya nyatakan hak-hak tuntutan tersebut," katanya lagi yang kini sibuk membintangi pelbagai produksi drama termasuk Jula-Juli Bintang 3.


Abby yang dulunya pernah menganggotai kumpulan Elite serta terkenal dengan watak sebagai Inspektor Aleeza dalam siri GeraK Khas mula berkahwin dengan Norman pada 11 Januari 2002.


Hasil perkahwinan mereka, pasangan ini dikurniakan 3 anak iaitu Danish Hakim, 5, Marissa Dania Hakim, 3, dan Maria Danisha Hakim yang baru berusia 59 hari.



Sumber Murai.Com



1 comment:

Fifiey82 said...

YG PENTING ABBY KENA TERUSKAN HIDUP DAN JAGA BATAS2... SOLAT DAN BERDOALAH SLL

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB