Sejuta Cinta

11 May 2009

Hanya Gangguan... Really???


Entry ini sepatutnya di publish beberapa hari yang lepas... disebabkan beberapa permasalahan perumahan petanggahan... jadi lambatlah ia...

dua mlm berturut2 aku di rawat oleh dua org hamba Allah yang berlainan... jom tgk aku deskraib tukang rawat tersebut... kalau boleh aku nak sgt pendapat korang ttg permasalahan aku ni



Org Pertama:

aku xlah kenal org yg pertama ni... aku dpt no fon dia pun dr satu forum... then dia ni kunun2 boleh scan badan kita... kunun2 lagi dia tau penyakit kita walaupon kita jauh dr dia... so aku ni pon tergerak hatilah nak kol sbb beberapa menjak ni aku mimpi mcm2 yg ngeri dan menakutkannn... tp tulah aku takut nak kol pulek... aku suh miji kol... then time miji kol... miji tnya lah pasal aku... ada gangguan jin atau sebagainya... then dia pun ckp aku ada saka dr seblah mak aku... yg aku nak bgtau sbenarnya, bukan aku x pecaya benda2 mcm ni... aku pelik rata2 yg dia jawab kat forum tu bila ada yg mnta di scan... rata2nya dia akan reply mcm ni "anda mempunyai saka dr keturunan bla2..." then bila kita dirawat akan dikenakan bayaran minima rm75... aku nak tnya korg... dia kata dia dianugerahkan oleh Allah ilmu tersebut... dgn percuma kan... then knapa dia minta dbayar... cuba sapa2 explain kat aku... knapa mesti bayar? yg aku geram sgt... semlm lepas org kedua rawat aku... aku kol miji bgtau lah yg org kedua ckp bukan saka cuma gangguan... then miji tiba2 marah aku mencarut pula tu ckp aku bukan2... "tulah semlm tu aku bukan bayar sratus jak... aku bayar 150 kau tau ka..." dia kata mcm tu... terus aku ckp kat miji... yg kau pi bayar 150 tu knapa... org tu ka yg minta... then miji ckp mmg dia yg bg 150 tu dgn seluruh jiwa raga... pastu aku ckp kat miji... aku konpius benda2 mcm ni... aku sedar alam ghaib mmg wujud... tapi adakalanya aku terpikir ramai org yg ambil kesempatan... kononnya dia telah dianugerahkan Allah... mcm2 lah... yg aku nak gelak tu... time dia rawat aku... mula2 dia azan dulu... tajwid dia azan pun x betul... bukan aku nak mengata... tp bg aku tajwid kena lah btl... dan aku rasa dia ni guna jin kot untuk bantu dia... bunyi mcm syirik kan.... aaaaaaaa aku konpius ni...



Orang Kedua:

yg kedua ni mmg boleh pecaya lah... yalah dr Darul Syifa kan... lgpun tajwid semua btl.... warak lagi... aku menjerit2 time kena rawat ust ni... mmg sakit gilakkkk... aku lega lah sikit... then ust tu nasihat aku jgn tggl solat dan sll mengaji quran.... tulah aku sibuk smpi baca quran pun jarang2... apa lagi gembiralah sanak saudara jin setan segala... skrg ni aku kurang takut sikit... tp tulah lpas apa yg jadi aku baca quran hari2... bukan juga sbb benda ni... tp aku rasa insaf lah sbb segala setan iblis ni x habis2 nak menyesatkan ummah kan... sekian... (dan aku masih lagi konpius)



No comments:

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB