Sejuta Cinta

04 October 2009

Memang Stress Part 2

Jangan Lenyapkan Rasa Cinta Itu


Macam biasa episode stress aku belum habis lagi... entah bila nak habis aku pun xtau... tadi aku makin stress bila aku dpt info pasal problem kakak aku... actually raya tahun ni mmg aku rasa lain sgt... dahlah aku xtau samada aku bernafas lagi ker tak raya thn depan... kalau bukan aku yg pegi dulu mungkin sesiapa saja dlm family aku... family maksud aku ialah my parents dan adik bradik aku... itu saja... x termasuk segala mak nenek, macik pacik, dan segala sepupu sepapat...

Kahwin... aku sendiri belum kahwin... tapi aku rasa seksa bila sebuah perkahwinan yg pada awalnya didasari cinta yg "ikhlas" kononlah kan... dan bila segala nenek masalah dtg di alam rumahtangga... mulalah cinta yg ikhlas kononnya lenyap secara tiba2... entah kenapa aku pelik rasa cinta yang dulu di baja bersama... hilang mcm tu saja... apatah lagi kalau cinta itu dikurnia cahaya mata yang sgt2 memerlukan kasih sayang...

Lihatlah Betapa Indahnya Alam Perkahwinan
(Gambar Sekadar Hiasan)

Susahnya nak cari lelaki yang boleh menerajui alam rumahtangga dgn baik... kdg2 aku sendiri fobia nak kawin... bila perkahwinan itu seperti di permain2kan... seolah2 menyalahkan taqdir dan mcm2 lagi alasan bila cinta yg ikhlas dulunya sdh lenyap... Allah menduga tetapi haruskah kita menamatkan dugaan itu dgn perpisahan... tell me kenapa mesti mcm tu... sbb kau sendiri stress dgn sikap isteri... bukankah seorang suami itu adalah pemimpin... di mana kepimpinan diri kau? di mana tanggungjawab kau sebagai suami?di mana juga tanggungjawab kau sebagai seorang bapa? 3 tahun perkahwinan dalam sekelip mata keihklasan cinta itu lenyap... itu belum masuk umur alam percintaan lagi... belum cukup kenal kah? 5 tahun bercinta belum cukup lagi kah untuk tahu basic sikap pasangan sendiri... kenapa kahwin kalau tahu sikap pasangan mcm tu...

Mungkin aku diam pada zahirnya tapi batin aku meronta2... tapi siapa aku utk berhujah... mungkin pada kau mama & bapa kau segala2nya... tapi bila kau sdh berkahwin... tanggungjawab kau juga sdh terbahagi... kalau betul keluarga kau ingin kau hidup bahagia... mana peranan dorg sebagai ibu bapa yang baik... perlukah dorg mengapi2 supaya kau berpisah saja... mungkin bagi kau perkahwinan ni hnya sandiwara... tapi InsyaAllah dari kejauhan aku mendoakan kau sembuh... sembuh sepenuhnya supaya kau dpt jalankan tanggungjawab kau sebagai seorang suami dan juga bapa yang baik... dan aku tahu kau mmg lelaki yang baik untuk menjaga kakak aku... dan aku sendiri sdh menganggap kau spt abang kandung aku sendiri... aku tahu kau separuh sedar... InsyaAllah orang yang bertuhankan iblis tidak akan menang abang... harap abang cpt sembuh dan sedar...


Nota Kaki: Deritanya Isteri Yang Ditinggalkan... Hanya Allah Yang Tahu


No comments:

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB