Sejuta Cinta

03 October 2009

Memang Stress


Topik stress ni dekat mana2 pun ada... kadang2 ada orang yang sampai putus asa meneruskan hidup... aku sendiri mmg bnyk sgt masalah... tp aku jenis cool... x ambil pusing sgt kalau ada masalah... cuma yg buruk tu sbb aku pendam masalah tu... sebab kalau aku luahkan mungkin akan ada yg sakit hati atau lain2. Aku kalau depan org yg aku x suka... aku boleh buat muka manis lagi... mmg hipokrit... sbb jaga hati kononnya... atau sbb hormat... cisss dlm hati aku x hormat bg orang yang aku x suka... walau saudara sendiri... aku sendiri stress bila berhadapan dgn org yg aku x suka... tp tulah mcm aku ckp tadi aku x ambil pusing sgt... sbb kalau ambil pusing lama2 kepala aku terpusing2...


Pernah dulu adik mak aku mengumpat pasal mak aku depan2 aku... dia ingat aku x faham lah tu... very cilakak... aku pikir time tu aku nak tuang air panas kat muka adik mak aku tu... tapi aku sabar.. aku blah mcm tu aja dr rumah adik mak aku tu... then smpi rumah, mak aku tnya knapa sbb dia tgk muka aku lain sgt... tp aku diam aja... even smpi skrg aku x pernah bgtau org... masa dorg gaduh besar pasal sms prempuan dkt henpon laki dia tu... ayah aku marah sgt kat anak dia... smpi ayah aku jerit kat anak dia "KURANG AJAR" lepas kejadian tu boleh pula buat muka cilakak bila lalu lalang kat kedai mak aku... tp ayah aku ni dgn mulianya raya pertama tu pegi juga rumah dorg... aku ni mmg dah panas hati sgt... maybe sbb aku ni DENDAM... sbb bukan sikit yg dorg buat cilakak dgn family aku... untuk anggap dorg family pun aku rasa malu sgt... aku tgk anak dia mcm x nak salam ayah aku pula time tu... nasib baik aku ni tahu sabar... adik mak aku ni suka sgt buruk2kan mak aku dgn org lain even dgn jiran2 dia... bila aku tgk jiran2 dorg pandang semacam tu... aku tau lah tu mesti mulut mangkuk tu. sampai ada pula tu jiran dorg call mak aku, siap bgtau lagi yg adik dia cerita mcm2... kdg2 aku fikir nak suruh mak aku tggl jauh dr keluarga dia... entah kenapalah nasib dpt adik mcm tu punya celakak... tu yg mak aku sakit sbb stress...andai kata suatu hari nnti mak dgn ayah aku dah xda... perlu kah aku nak ziarah dorg lagi sbg family... bnyk sgt hati mak ayah aku terluka sbb dorg... walau terluka mcm mana pun bila dorg susah ayah aku x pernah lokek nak bg pinjam duit... even smpi skrg x bayar2... kdg2 aku boleh lupa apa yg dorg buat... tapi bila ulang2 buat jugak... dendam tu akan dtg balik... entah smpi bila... dan skrg aku stress sbb ingat balik kecelakaan dorg... aku stop dulu... sbb lepas ni ada yg lebih menarik lagi...end


No comments:

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB