Sejuta Cinta

25 September 2008

Amalkan Minum Air Panas

Haloo...salamz....harini aku nak hapdet pasal kesihatan pulak...hohoho sambil mengingatkan org dan juga mengingatkan diri sendiri...Memandangkan diriku yang tong ini, aku pon godek2 kat majalah wanita keluaran disember 2007...dah lama yop...erm tak kisah ler...yang penting berguna untuk bapak2 dan ibu2 atau yang sedang meningkat tong seperti diriku di luar sana...

Jika kita perhatikan... orang2 cina dan jepun, dorg mengamalkan minum teh panas selepas makan... berbeza lak dgn kita...suka minum air sejuk lepas makan. Jadi masanya kita perlu berubah sebelum terlambat...so siapa2 suka minum ais tu...hentikanlah..(wakakka sendirik x hengattt) ais sebenarnya membekukan makanan berminyak yang kita makan...pastu bole memperlambatkan proses penghadaman kita...bila dah jadi lemak...so bnyk saluran akan tersumbat...lama2 boleh menyebabkan kita semakin tong2 atau obesiti....bahaya wooo (insap jap)...Bila dah bnyk yg tersumbat bnyklah penyakit yg dtg seperti...serangan jantung etc...etc...

Jalan terbaik untuk mengatasi masalah tu ialah minum sup panas selepas mkn....atau minum air suam jer....tp bg aku minum ais tu boleh tp kontrol2 ler...kalau minum bnyk tu pndi2 lah minum air suam bnyk jugak kaver2 lah kan....oklah sekian entry kali ini...semoga ia boleh memberi manfaat kepada kalin semua....makasehhhhhh....

2 comments:

Adriana said...

takde gambar pulak... wakakakak

Fifiey82 said...

haiyooo aku malas .... x besh erk takdo gambo...nntilah aku upload gambo

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB