Sejuta Cinta

16 October 2008

Homoseksual...

Helooo...salammm... harini aku nak kongsi sikit... tp aku rasa entry kali ini agak sensitip... jadi aku dahulukan dengan mohon maaf sekiranya aku mengundang kemarahan pelbagai pihak... tapi bagi aku, isue ini harus di bincang... mcm mana nak diselesaikan... kdg2 aku pening fikir... dan sedih dgn keadaan yg semakin menjadi2...dan kdg2 aku rasa perkara ni mcm di iyakan saja... adakah ini fitrah manusia???bukan... bukan... bukan.... ini penyakit yg sdh lama jadi barah... ntah bila nak operate bg hilang barah tu....

Menurut Islam, amalan seks sejenis ini dikeji dan di hina oleh Allah melalui firman-Nya;

Dan Nabi Lut juga (Kami utuskan). ingatlah ketika ia berkata kepada kaumnya: "Patutkah kamu melakukan perbuatan Yang keji, Yang tidak pernah dilakukan oleh seorang pun dari penduduk alam ini sebelum kamu? * Sesungguhnya kamu mendatangi lelaki untuk memuaskan nafsu syahwat kamu Dengan meninggalkan perempuan, bahkan kamu ini adalah kaum Yang melampaui batas".(Surah Al-Araf : 80 - 81)

Dari firman Allah ini, Allah menggambarkan, tindakan homoseksual merupakan amalan fawahisy atau amalan yang keji. Menurut Imam Al-Qurtubi, makna fahsya adalah setiap kejahatan yang dilakukan, pelakunya akan dikenakan hukum hudud. (Tafsir Al-Qurtubi : 2/210)

Rasulullah s.a.w. menyatakan golongan yang mendapat kemarahan dan kemurkaan Allah adalah antaranya golongan homoseksual.

Daripada Abu Hurairah RA, bersabda Nabi s.a.w.;

Empat golongan berada dalam kemurkaan Allah di pagi dan petang, iaitu lelaki yang menyerupai perempuan, perempuan yang menyerupai lelaki, mereka yang melakukan setubuh dengan binatang dan mereka yang melakukan setubuh sesame lelaki (homoseksual).


Begitulah yg ada dlm nas... tp kenapa gejala homo ni masih lagi berleluasa... smpikan budak2 kecik pun dah fhm sgt pasal homo ni... adik aku pon dah tau... aku mohon maaf sekali lagi sekiranya entry ini mengganggu hati sekelian makhluk di muka bumi Allah yg indah ni... tp sebagai seorang islam... aku juga harus tunaikan kewajipan aku... untuk menegur... aku x pernah menolak mereka2 ini... tp apa yg jadi hari ini buat aku jadi runsing... aku gembira kalo kwn2 aku berubah,,,, aku x mengharap perubahan yg besar cukuplah sekadar perlahan2 itu sdh cukup buat aku gembira... aku x lah begitu baik untuk menegur... jgnlah pandang pada aku ,pandanglah pada kata2 aku sahaja... sekian makaseh.... Wallahua'lam bisthawab...


No comments:

Blog Archive

 

©2009 Welcome To My Life | by TNB